TÜBİTAK » ULAKBİM » ULAKBİM Ana Sayfa İletişim / Bilgi Edinme  |  Site Haritası  |  English 
[Üyelik İşleri]

Üye-Giriş -- Yeni Üye Olma -- Şifremi Unuttum ! -- Yardım

Yardım

ULAKBİM Üye Giriş, Cahit Arf Bilgi Merkezi'nde web üzerinden verilen hizmetlerden yararlanabilmek için kullanılır. Bu hizmetler,

  • Yayın Teşvik (UBYT)
  • Belge Sağlama (BS)
Üyelik ve hizmetlerle ilgili sorularınız için ULAKBİM Danışma ya e-posta gönderebilirsiniz.

ULAKBİM Cahit Arf Bilgi Merkezi'nde web üzerinden verilen hizmetlerden yararlanabilmek için ULAKBİM'e üye olmak gerekmektedir. ULAKBİM'e üye olabilmek için gerekli tek önşart bir e-posta adresiniz olmasıdır (üyelerle iletişim büyük ölçüde e-posta üzerinden yapılmaktadır).

2 Ağustos 2004 tarihinden önce Belge Sağlama Sistemini kullanmak için açılmış olan hesaplar, ULAKBİM üyeliği haline getirilmiştir. Yalnız bu üyeliklerin etkin hale getirilmesi gerekmektedir. Bunun için Üye - Giriş sayfasından sisteme giriş yapmak yeterli olacaktır. Gelen sayfadan üyeliğin etkinleştirilebilmesi için gerekli bilgiler verilmektedir.

Her üyeliğe ait parasal bir hesap bulunmaktadır. İlk üyelik sırasında hesaptaki para 0 (sıfır) liradır. Üyeler hesaplarına para aktarabilmektedir ve hesaplarındaki bu para ile aldıkları hizmetlerin ücretlerini ödeyebilmektedirler. Hesaba para aktarma ile ilgili bilgiler buradan öğrenilebilir.

ULAKBİM Üyeliği ile ilgili öğrenmek istenilecek diğer bilgiler:



ULAKBİM Üyelik sistemini kullanmak için gerekli teknik önşartlar nelerdir ? [Başa Git]

ULAKBİM üyelik sistemini kullanabilmek için çerez (cookie) desteği olan ve bu desteği etkin olan bir web gezgininiz (browser) olması yeterlidir. Gezgininizin Javascript desteğinin olması ve etkin olması da tercih edilmektedir.



Nasıl üye olurum ? [Başa Git]

Üye olmak için;

  1. Üye - Giriş sayfasında 'Yeni Üye Olma' düğmesine basarak gelen sayfadan kendinize yeni bir üyelik kaydı yaratmalısınız.
  2. Üyelik kaydı yaratıldıktan sonra e-posta adresinize gönderilen bağlantıyı (link) ziyaret ederek, üyeliğinizi etkin hale getirmelisiniz. 7 gün içinde etkinleştirilmeyen üyelik kayıtları silinmektedir.


Şifremi/Kullanıcı adımı unuttum, ne yapmalıyım ? [Başa Git]

Üye - Giriş sayfasında 'Şifremi Unuttum !' düğmesine basarak kullanıcı adınızı öğrenebilir, şifrenizi değiştirebilirsiniz.



Üyeliğimi etkinleştirmek için gerekli bağlantı, e-posta adresime gelmedi, ne yapmalıyım ? [Başa Git]

Üye - Giriş sayfasından sisteme giriş yapıp, gelen sayfada e-posta adresinizi de kontrol edip, bağlantının adresinize tekrar gönderilmesini sağlayabilirsiniz.



Üyelik hesabıma nasıl para aktarabilirim ? [Başa Git]

Hesabınıza 3 türlü para aktarabilirsiniz:

  • ULAKBİM'e gelerek, makbuz karşılığında, hesabınıza para yatırabilirsiniz.
  • Kredi Kartınızla, hesabınıza para yatırabilirsiniz.
  • Türkiye İş Bankası Bilkent / ANKARA şubesindeki IBAN:TR900006400000142760107149 (4276 0107149) numaralı 'ULAKBİM' hesabına havale yaparak ULAKBİM üyeliğinize ait hesaba para yatırabilirsiniz. (Banka hesabına yatırılan paralar, 1 iş günü sonra ULAKBİM üyelik hesabınıza geçırilmektedir.)

Bankaya yapılacak havale işlemi ile ilgili şu hususlara dikkat edilmelidir:

  • Banka hesabına havale yapılırken banka şubelerinden ve Bankamatik'lerden masraf alınmayacaktır.
  • Banka hesabına havale yapılan para, havale yaparken açıklama/referans olarak belirttiğiniz ULAKBİM Üyelik hesabınıza aktarılmaktadır. Bu aktarma işlemi 1 işgünü sonra yapılmaktadır.
  • Eğer havale sırasında açıklama ya da referans olarak üye numarası ve kullanıcı adı verilmesi unutulursa, bu durumda paranın havale/EFT yapıldığına dair dekont'un, üzerine üye numarası ve/ya kullanıcı adı yazılmış halde, (312) 298 93 93 numaralı faksa, Üyelik İşleri Birimi dikkatine yollanması gerekmektedir. Dekont'daki bilgiler bankadan ULAKBİM tarafından alınan bilgilerle uyuşması halinde para ULAKBİM Üyelik hesabına geçirilecektir, aksi takdirde para hesaba geçirilmeyecektir.

Banka hesabına para aktarma işlemleri aşağıdaki şekillerde yapılabilmektedir:

İş Bankasında hesabı olanlar:

  • İnteraktif Bankacılık (İnternet) ile ödeme: İnteraktif Bankacılık (İnternet) ile masraf ödemeden, hesaba havale yapılabilmektedir. Havale yapılırken üye numarası ve/veya kullanıcı adı açıklama olarak mutlaka belirtilmelidir.
  • İnteraktif Bankacılık (Telefon) ile ödeme: İnteraktif Bankacılık (Telefon) ile masraf ödemeden, hesaba havale yapılabilmektedir. Havale yapılırken üye numarası açıklama(referans) olarak mutlaka belirtilmelidir.
  • İnteraktif Bankacılık (WAP) ile ödeme: İnteraktif Bankacılık (WAP) ile masraf ödemeden, hesaba havale yapılabilmektedir. Havale yapılırken üye numarası ve/veya verilebiliyorsa kullanıcı adı açıklama olarak mutlaka belirtilmelidir.
  • Netmatik ile ödeme: Netmatik ile masraf ödemeden, hesaba havale yapılabilmektedir. Havale yapılırken üye numarası ve/veya kullanıcı adı açıklama olarak mutlaka belirtilmelidir.
  • Kasamatik ile ödeme: Kasamatik ile masraf ödemeden, hesaba para yatırılabilmektedir. Para yatırılırken üye numarası referans olarak mutlaka belirtilmelidir.
  • Bankamatik ile ödeme: Bankamatik ile masraf ödemeden, hesaba havale yapılabilmektedir. Havale yapılırken üye numarası referans olarak mutlaka belirtilmelidir.
  • İş Bankası şubelerinden hesaba havale: Herhangi bir İş Bankası şubesinden masraf ödemeden, hesaba havale yapılabilmektedir. Havale yapılırken üye numarası ve/veya kullanıcı adı açıklama olarak mutlaka belirtilmelidir.

İş Bankasında hesabı olmayanlar:

  • İş Bankası şubelerinden hesaba havale: Herhangi bir İş Bankası şubesinden masraf ödemeden, hesaba havale yapılabilmektedir. Havale yapılırken üye numarası ve/veya kullanıcı adı açıklama olarak mutlaka belirtilmelidir.
  • Başka (İş Bankası dışındaki) bankalardan hesaba EFT: Diğer bankalardan da hesaba EFT ile para yatırılabilmektedir. Bu, bankaların elektronik hizmetleri ile veya şubelerinden yapılabilmektedir. Bu işlemlerde bankaya göre değişen masraf alınabilmektedir. Havale yapılırken üye numarası ve/veya belirtilebiliyorsa kullanıcı adı açıklama olarak mutlaka belirtilmelidir


Sisteme giriş yapmama rağmen giriş sayfasına geri dönüyorum. Sorun nedir ? [Başa Git]

Üye giriş sayfası aracılığı ile buradaki web sunucusuna bağlandığınızda buradaki sunucu program sizin gezgininize (browser) saklaması ve bu sunucuyla bir daha konuştuğunda geri göndermesi için bir bilgi göndermektedir (bu bilgiye 'çerez (cookie)' denmektedir).

Burada iki sorun olabilmektedir. Buradaki sunucu sizin gezgininize bu bilgiyi gönderiyor ama

  • ya bilgi sizin gezgininize ulaşamamaktadır.
  • ya da bu bilgi sizin gezgininiz tarafından önemsenmemektedir.

Birinci durum, eğer internet'e ara bir sunucu aracılığıyla (proxy) ile bağlanılıyorsa ve bu sunucu gezgininize gitmesi gereken bilgiyi (çerez) gezgininize göndermiyorsa (ya da doğru bir biçimde göndermiyorsa) olabilmektedir.

İkinci durum ise gezgininizin ayarlarında, gelen bu tip bilgileri (çerezleri) 'kabul etme' seçeneği seçiliyse olabilmektedir.

İkinci durum daha çok görülmektedir. Bu durumda gezgininizin ayarlarından çerez desteğini etkin hale getirmeniz gerekmektedir.

Birinci durum da ise durumu ağ sorumlunuza bildirmeniz gerekmektedir.



Sayfanıza bağlanırken güvenlik ile ilgili uyarılar/hatalar alıyorum. Sorun nedir ? [Başa Git]

Bu sorunla ULAKBİM web sayfasına güvenli modda bağlandığınız zaman karşılaşabilirsiniz (https://www.ulakbim.gov.tr/... türünde adreslerde).

Sorunla karşılaştığınızda Internet Explorer'da aşağıdakine benzer bir uyarı alırsınız:

Mozilla Firefox'da ise aşağıdakine benzer bir uyarı alırsınız:

Sorunu halletmek için "Üye - Giriş" sayfasında da (http://www.ulakbim.gov.tr/uye/) belirtildiği gibi kullandığınız web gezginine (browser), ULAKBİM'i güvenilir bir Sertifika Yetkilisi (Certificate Authority) olarak tanıtmanız gerekmektedir. Bunun için ULAKBİM kök e-kimliğini (ULAKBİM CA Certificate) gezgininize bir kerelik kurmanız gerekmektedir.

Kök kimliği kurmak için http://www.ulakbim.gov.tr/uye/ulakbim_ca.crt bağlantısını ziyaret etmeniz gerekiyor. Internet Explorer kullanıcıları bu bağlantıyı izlediklerinde aşağıdaki sayfa ile karşılaşacaklardır.

Burada düğmesine basılacaktır (Bu aşamada dosyanın açılması için izin sorulabilir, bu izin verilmelidir). Aşağıdaki açılan sayfadan ise Sertifika Yükle... düğmesine basılacaktır.

Açılmış olan "Sertifika Alma Sihirbazı' sayfasında İleri düğmesine basılacaktır.

Gelen sayfada Tüm sertifikaları aşağıdaki depolama alanına yerleştir seçeneği seçilip, Gözat... düğmesine basılacaktır.

açılan pencerede Güvenilen Kök Sertifika Yetkilileri dizini seçilip Tamam düğmesine basılacaktır.

Gelen sayfada İleri > düğmesine basılacaktır.

Sonraki sayfada Son düğmesine basılarak sihirbaz sonlandırılacaktır.

Sihirbaz'dan çıkıldıktan sonra sertifikanın kurulması için bir onay sayfası açılacaktır:

Burada Evet seçeneği seçilerek ULAKBİM güvenilir bir Sertifika Yetkilisi olarak gezgine tanıtılmış olacaktır. Son olarak aşağıdaki pencere ile işlemin başarılı olduğu bildirilecektir.

Mozilla Firefox kullanıcıların ise karşılarına aşağıdakine benzer bir pencere açılacaktır. Bu pencerede görülen üç seçenek (kutucuk) de işaretlenip Tamam düğmesine basıldığında ULAKBİM güvenilir bir Sertifika Yetkilisi olarak gezgine tanıtılmış olacaktır

© 2008 TÜBİTAK-ULAKBİM Görüşleriniz